Warunki i zasady

Ogólne Warunki Handlowe

Zgodność z prawem

Zgodnie z czeskim prawem, kratom może być sprzedawany wyłącznie w celach kolekcjonerskich. Na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, nie jesteśmy uprawnieni do udzielania dodatkowych informacji ani oświadczeń zdrowotnych dotyczących tego produktu. Teksty mają charakter wyłącznie edukacyjny.


I. Postanowienia ogólne

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „Warunkami”) są publikowane zgodnie z § 1751 i następnymi ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeksu cywilnego (zwanego dalej „Kodeksem cywilnym”).

Fastrise s.r.o.
IČO: 21949425
Siedziba: Jaurisova 515/4, Michle (Praha 4), 140 00 Praha
Zarejestrowana pod numerem C 408952 w Miejskim Sądzie w Pradze.

E-mail: herbalboost@proton.me
Strona internetowa: https://www.herbalboost.pl

(zwany dalej „Sprzedawcą”)

Niniejsze warunki regulują wzajemne prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz osoby fizycznej zawierającej umowę sprzedaży poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanej dalej „Kupującym”) za pośrednictwem interfejsu internetowego dostępnego na stronie herbalboost.ro (zwanej dalej „Sklepem internetowym”).

Wszystkie produkty oferowane na stronie internetowej Sprzedawcy są zgodne z prawem czeskim i są dostępne do sprzedaży na terenie Republiki Czeskiej. W przypadku, gdy Kupujący pochodzi z innego kraju i chce, aby zamówienie zostało dostarczone poza granice Republiki Czeskiej, jest zobowiązany do wcześniejszego zapoznania się z przepisami prawa obowiązującymi w danym kraju oraz statusem prawnym zamawianego produktu (produktów) i upewnienia się, że zakup jest zgodny z prawem tego kraju. Sprzedawca nie jest w stanie weryfikować zgodności i statusu prawnego różnych produktów w krajach trzecich poza Republiką Czeską.

Postanowienia niniejszych warunków stanowią integralną część umowy sprzedaży. W przypadku rozbieżności między postanowieniami umowy sprzedaży a niniejszymi warunkami, pierwszeństwo mają postanowienia umowy sprzedaży.


II. Informacje o towarach i cenach

Informacje o produktach, w tym ceny poszczególnych produktów i ich główne cechy, są wymienione w katalogu Sklepu internetowego. Ceny towarów zawierają podatek VAT, wszelkie inne podatki oraz koszty zwrotu towarów, jeśli ze względu na ich charakter nie mogą być zwrócone w zwykły sposób pocztą. Ceny towarów pozostają ważne przez okres, w którym są wyświetlane w Sklepie internetowym. Niniejsze postanowienie nie wyklucza możliwości zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w katalogu Sklepu internetowego mają charakter informacyjny, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży dotyczącej tych towarów.

Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą są publikowane w Sklepie internetowym.

Wszelkie rabaty na cenę zakupu towarów nie mogą być łączone, chyba że Sprzedawca i Kupujący postanowią inaczej.


III. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży

Koszty ponoszone przez Kupującego w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy sprzedaży (koszty połączenia z Internetem, koszty rozmów telefonicznych) ponosi Kupujący sam. Koszty te nie różnią się od standardowych stawek.

Kupujący zamawia towary w następujący sposób:

  • poprzez swoje konto klienta, jeśli dokonał wcześniejszego zakupu online,

  • poprzez wypełnienie formularza zamówienia bez rejestracji.

Podczas składania zamówienia Kupujący wybiera towary, liczbę sztuk, sposób płatności i dostawy.

Przed wysłaniem zamówienia Kupującemu umożliwia się sprawdzenie i zmianę danych wprowadzonych w zamówieniu. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedawcy, klikając przycisk „Wyślij zamówienie”. Informacje podane w zamówieniu są uważane za prawidłowe przez Sprzedawcę. Ważność zamówienia jest uzależniona od wypełnienia wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia oraz zapoznania się z niniejszymi warunkami.

Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca wyśle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. To potwierdzenie jest automatyczne i nie jest uważane za zawarcie umowy. Potwierdzenie zawiera aktualne warunki Sprzedawcy.

Umowa sprzedaży zostaje zawarta poprzez potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę na adres e-mail Kupującego.

W przypadku, gdy którekolwiek z wymagań określonych w zamówieniu nie może zostać spełnione, Sprzedawca wyśle Kupującemu zmodyfikowaną ofertę na jego adres e-mail. Zmodyfikowana oferta jest uważana za nową propozycję umowy sprzedaży, a umowa sprzedaży zostaje zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie przez Kupującego akceptacji tej oferty na adres e-mail Sprzedawcy.

Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu otrzymania powiadomienia o przyjęciu zamówienia przez Sprzedawcę. Kupujący może anulować zamówienie, kontaktując się telefonicznie lub e-mailowo z Sprzedawcą, korzystając z danych kontaktowych podanych w niniejszych warunkach.

W przypadku oczywistego błędu technicznego ze strony Sprzedawcy przy podawaniu ceny towaru w Sklepie internetowym lub podczas procesu zamówienia, Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru Kupującemu po tej oczywiście błędnej cenie. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o błędzie i wyśle mu zmodyfikowaną ofertę na jego adres e-mail. Zmodyfikowana oferta jest uważana za nową propozycję umowy sprzedaży, a umowa sprzedaży zostaje zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie przez Kupującego jej przyjęcia na adres e-mail Sprzedawcy.


IV. Konto klienta

Na podstawie rejestracji Kupującego w Sklepie internetowym, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Z konta klienta Kupujący może składać zamówienia na towary. Kupujący może również składać zamówienia na towary bez rejestracji.

Podczas rejestracji konta klienta oraz podczas składania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i prawdziwych informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji danych podanych w koncie użytkownika w przypadku jakichkolwiek zmian. Informacje podane przez Kupującego w koncie klienta i podczas składania zamówienia są uważane za prawidłowe przez Sprzedawcę.

Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta klienta przez osoby trzecie.

Kupujący nie ma prawa udostępniać swojego konta klienta osobom trzecim.

Sprzedawca może anulować konto użytkownika, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta już z konta użytkownika lub jeśli Kupujący narusza swoje obowiązki wynikające z umowy sprzedaży lub niniejszych warunków.

Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w związku z niezbędną konserwacją sprzętu i oprogramowania Sprzedawcy lub niezbędną konserwacją sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

 

V.

Warunki płatności i dostawy towarów

Kupujący może zapłacić cenę towarów oraz wszelkie koszty związane z dostawą towarów na podstawie umowy kupna w następujący sposób:
płatność przy odbiorze.
Razem z ceną zakupu, kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedawcy koszty związane z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile nie wskazano inaczej, cena zakupu zawiera również koszty związane z dostawą towarów.
W przypadku płatności gotówką cena zakupu jest płatna przy odbiorze towarów.
W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek kupującego do zapłaty ceny zakupu uważa się za spełniony z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedawcy.
Sprzedawca nie żąda od kupującego żadnej zaliczki ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towarów nie stanowi zaliczki.
Zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży, sprzedawca jest zobowiązany do wydania kupującemu paragonu. Jednocześnie sprzedawca jest zobowiązany do zgłoszenia sprzedaży online administratorowi podatkowemu w terminie nie dłuższym niż 48 godzin w przypadku awarii technicznej.
Towary są dostarczane kupującemu:

  • na adres wskazany przez kupującego w zamówieniu,

  • za pośrednictwem biura wysyłkowego, na adres biura wysyłkowego wskazany przez kupującego.
    Wybór metody dostawy następuje podczas składania zamówienia.
    Koszty dostawy towarów zależnie od metody wysyłki i odbioru są określone w zamówieniu kupującego oraz potwierdzeniu zamówienia przez sprzedawcę. Jeśli metoda dostawy została uzgodniona na wyraźne życzenie kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tą metodą dostawy.
    Jeśli sprzedawca jest zobowiązany na podstawie umowy do dostarczenia towarów w miejsce wskazane przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towary przy dostawie. W przypadku gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczna jest powtórna dostawa lub dostawa w inny sposób niż wskazany w zamówieniu, kupujący ponosi koszty związane z powtórną dostawą lub inną metodą dostawy.
    Przy odbiorze towarów od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowania towarów i w przypadku wad natychmiast powiadomić przewoźnika. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieautoryzowane wtargnięcie do przesyłki, kupujący nie może odebrać przesyłki od przewoźnika.
    Sprzedawca wystawia dokument fiskalny – fakturę na rzecz kupującego. Dokument fiskalny jest wysyłany na adres e-mail kupującego.
    Kupujący nabywa prawo własności do towarów po całkowitej zapłacie ceny zakupu towarów, w tym kosztów dostawy, ale nie wcześniej niż po ich odebraniu.
    Odpowiedzialność za zniszczenie, uszkodzenie lub przypadkową utratę towarów przechodzi na kupującego w momencie ich przyjęcia lub w momencie, w którym kupujący powinien je przyjąć, lecz tego nie zrobił, naruszając umowę kupna.


VI.

Odstąpienie od umowy

Kupujący, który zawarł umowę kupna poza działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna.
Okres odstąpienia wynosi 14 dni:

  • od daty otrzymania towarów,

  • od daty przyjęcia ostatniej dostawy, jeśli przedmiotem umowy są różne rodzaje towarów lub dostawa kilku części,

  • od daty przyjęcia pierwszej dostawy, jeśli przedmiotem umowy jest okresowa dostawa towarów.
    Kupujący nie może odstąpić od umowy m.in.:

  • jeśli usługi zostały wykonane za wyraźną zgodą kupującego przed upływem okresu odstąpienia, a sprzedawca poinformował kupującego o utracie prawa do odstąpienia w takim przypadku,

  • dostawa towarów lub usług, których cena zależy od wahań rynku finansowego niezależnych od sprzedawcy, które mogą wystąpić w czasie okresu odstąpienia,

  • dostawa alkoholu, który może być dostarczony dopiero po 30 dniach, a którego cena zależy od wahań rynku finansowego niezależnych od sprzedawcy,

  • dostawa towarów zmodyfikowanych zgodnie z życzeniem kupującego lub dla niego,

  • dostawa towarów łatwo psujących się lub nieodwracalnie zmieszanych z innymi towarami po dostawie,

  • dostawa towarów w zamkniętych opakowaniach, które kupujący otworzył i których nie można zwrócić ze względów higienicznych,

  • dostawa nagrań audio lub wideo albo programów komputerowych, jeśli kupujący naruszył ich oryginalne opakowanie,

  • dostawa gazet, czasopism lub periodyków,

  • dostawa treści cyfrowych, chyba że zostały dostarczone na nośniku materialnym i kupujący wyraził na to zgodę przed upływem okresu odstąpienia oraz został poinformowany, że utraci prawo do odstąpienia.
    Aby zachować termin odstąpienia, kupujący musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu w okresie odstąpienia.
    Kupujący może użyć wzoru formularza odstąpienia udostępnionego przez sprzedawcę i wysłać go na adres e-mail lub adres dostawy sprzedawcy podany w niniejszych warunkach. Sprzedawca potwierdza niezwłocznie otrzymanie formularza.
    Kupujący, który odstąpił od umowy, zobowiązany jest zwrócić towary sprzedawcy w ciągu 14 dni od odstąpienia. Kupujący ponosi koszty zwrotu towarów, nawet jeśli towary nie mogą zostać zwrócone zwykłymi środkami pocztowymi ze względu na ich charakter.
    W przypadku odstąpienia sprzedawca zwraca kupującemu niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia, wszelkie otrzymane od kupującego kwoty, w tym koszty dostawy, tą samą metodą płatności. Zwrot środków inną metodą jest możliwy, jeśli kupujący wyrazi na to zgodę i nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
    Jeśli kupujący wybrał inną metodę dostawy niż najtańszą oferowaną przez sprzedawcę, sprzedawca zwraca koszty dostawy odpowiadające najtańszej metodzie.
    Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu środków przed otrzymaniem zwróconych towarów lub dowodem ich wysłania przez kupującego.
    Towary należy zwrócić sprzedawcy, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedawca ma prawo potrącić odszkodowanie za uszkodzenia towarów z kwoty zwrotu ceny zakupu.
    Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy z powodu wyczerpania zapasów, niedostępności towarów lub gdy producent, importer lub dostawca zaprzestali produkcji lub importu towarów. Sprzedawca poinformuje niezwłocznie kupującego na podany w zamówieniu adres e-mail i zwróci wszystkie otrzymane kwoty w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu, tą samą lub wskazaną przez kupującego metodą.


VII.

Prawa z tytułu wadliwego wykonania

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, że towary są wolne od wad w momencie odbioru. W szczególności odpowiada, że w momencie odbioru:

  • towary mają cechy uzgodnione między stronami lub, jeśli brak umowy, cechy opisane przez sprzedawcę lub producenta albo oczekiwane przez kupującego ze względu na charakter towarów i reklamy,

  • towary nadają się do celu wskazanego przez sprzedawcę lub do zwykłego zastosowania towarów tego rodzaju,

  • towary odpowiadają jakości, wykonaniu próbek lub wzorów uzgodnionych przez strony,

  • towary mają odpowiednią ilość, wymiar lub wagę,

  • towary spełniają wymagania prawne.
    Obowiązki sprzedawcy z tytułu wad dotyczą co najmniej okresu, w którym obowiązują prawa z tytułu wad towarów konsumpcyjnych, czyli 24 miesiące od odbioru.
    Jeśli okres użytkowania towarów jest podany na towarach, opakowaniu, instrukcjach lub reklamie, mają zastosowanie przepisy dotyczące gwarancji jakości.
    W przypadku uzasadnionych skarg kupującego termin roszczeń z tytułu wad nie biegnie w czasie, gdy kupujący nie może korzystać z wadliwych towarów.
    Powyższe postanowienia nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych w obniżonej cenie z powodu wady, normalnego zużycia, towarów używanych lub jeśli wada wynika z natury towarów. Kupujący nie ma prawa do roszczeń z tytułu wad, jeśli wiedział o wadzie przed odbiorem lub sam ją spowodował.
    W przypadku wady kupujący może zgłosić reklamację i zażądać:

  • wymiany na nowy towar,

  • naprawy,

  • odpowiedniego obniżenia ceny,

  • odstąpienia od umowy.
    Kupujący ma prawo odstąpić od umowy, jeśli:

  • wada jest istotna,

  • towar nie nadaje się do użytku z powodu powtarzającej się wady po naprawie,

  • występuje duża liczba wad jednocześnie.
    Istotne naruszenie umowy to takie, o którym strona wiedziała lub powinna była wiedzieć przy zawieraniu umowy, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby je przewidziała.
    Przy wadzie nieistotnej kupujący ma prawo do usunięcia wady lub obniżenia ceny.
    Jeśli wada powtarza się po naprawie (zwykle trzecia reklamacja dotycząca tej samej wady lub czwarta dotycząca różnych wad) lub występuje wiele wad (zwykle co najmniej trzy jednocześnie), kupujący ma prawo do obniżenia ceny, wymiany towaru lub odstąpienia od umowy.

VIII.

Dostawa

Strony mogą wymieniać się całą korespondencją pisemną za pomocą poczty elektronicznej.
Kupujący będzie wysyłać korespondencję do sprzedawcy na adres e-mail podany w niniejszych warunkach. Sprzedawca będzie wysyłać korespondencję do kupującego na adres e-mail podany w koncie klienta lub w zamówieniu kupującego.


IX.

Dane osobowe

Wszystkie informacje przekazane przez kupującego w ramach współpracy ze sprzedawcą są poufne i będą traktowane jako poufne.
O ile kupujący nie udzieli sprzedawcy pisemnej zgody, sprzedawca będzie wykorzystywał informacje kupującego wyłącznie w celu realizacji umowy, z wyjątkiem adresu e-mail, na który mogą być wysyłane komunikaty marketingowe, ponieważ praktyka ta jest dozwolona przez prawo, chyba że zostanie wyraźnie odrzucona.
Komunikaty te mogą dotyczyć wyłącznie towarów podobnych lub powiązanych i mogą być w każdej chwili odwołane w prosty sposób (wysłaniem listu, e-maila lub klikając w link w komunikacie marketingowym).
Adres e-mail będzie przechowywany w tym celu przez 3 lata od zakończenia ostatniej umowy między stronami.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych, prosimy zapoznać się z Polityką prywatności.


X.

Pozasądowe rozstrzyganie sporów

Czeski Urząd Inspekcji Handlowej (Czeski Urząd Inspekcji Handlowej, Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, nr identyfikacji: 000 20 869, strona internetowa: https://adr.coi.cz/cs) jest właściwy do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna.
Platforma online do rozstrzygania sporów znajduje się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr i może być wykorzystana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym na podstawie umowy kupna.
Europejskie Centrum Konsumentów w Republice Czeskiej z siedzibą przy Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, strona internetowa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest punktem kontaktowym na podstawie rozporządzenia (UE) nr 524/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 maja 2013 r. dotyczącego pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich online oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę 2009/22/WE (rozporządzenie dotyczące pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich online).
Sprzedawca jest upoważniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Kontrolę handlową sprawuje właściwy urząd handlowy w zakresie swojej kompetencji. Czeski Urząd Inspekcji Handlowej nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy nr 634/1992 o ochronie konsumentów w określonym zakresie.


XI.

Postanowienia końcowe

Wszystkie umowy między sprzedawcą a kupującym regulowane są przez prawo Republiki Czeskiej. Jeśli stosunki wynikające z umowy kupna mają charakter międzynarodowy, strony zgadzają się, że stosuje się prawo Republiki Czeskiej.
Postanowienie to nie narusza praw konsumenta wynikających z obowiązującego prawa bezwzględnie obowiązującego.
Sprzedawca nie jest związany żadnym kodeksem postępowania względem kupującego w rozumieniu art. 1826 ust. 1 lit. e Kodeksu cywilnego.
Wszystkie prawa do strony internetowej sprzedawcy, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym wyglądu strony, zdjęć, filmów, grafiki, znaków towarowych, logo i innych treści i elementów, należą do sprzedawcy.
Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub inne wykorzystywanie strony lub jakiejkolwiek jej części bez zgody sprzedawcy.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub z korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem.
Kupujący nie może stosować żadnych procedur, które mogłyby negatywnie wpływać na działanie sklepu internetowego i nie może podejmować działań umożliwiających jemu lub osobom trzecim ingerencję w oprogramowanie lub inne komponenty sklepu internetowego lub ich nieautoryzowane używanie oraz korzystać ze sklepu internetowego lub jego komponentów lub oprogramowania w sposób sprzeczny z celem lub zamierzeniem.
Kupujący ponosi ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu art. 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego.
Umowa kupna, w tym Warunki, jest archiwizowana przez sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
Sprzedawca może zmieniać lub uzupełniać brzmienie Warunków. Postanowienie to nie wpływa na prawa i obowiązki wynikające z obowiązywania poprzedniej wersji Warunków.
W przypadku sporu strony ustaliły wybór prawa właściwego – prawo Republiki Czeskiej.


Te warunki i postanowienia wchodzą w życie z dniem 1.10.2024.